Праект шостага школьнага дня
“Мы выбіраем здаровы лад жыцця”
Актуальнасць праекта
На сённяшні дзень адной з важных задач, якія стаяць перад педагагічным калектывам нашай ўстановы адукацыі, з'яўляецца арганізацыя ідэалагічнай і выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень тыдня.
З мэтай зніжэння вучэбнай нагрузкі вучняў, захаванне іх здароўя, стварэнне педагагічна мэтазгодных ўмоў для рэалізацыі іх здольнасцяў у свабодны ад вучобы дзень, установа адукацыі ажыццяўляе сваю вучэбную дзейнасць ва ўмовах пяцідзённага вучэбнага тыдня. У шосты школьны дзень тыдня навучэнцам прапануюцца разнастайныя мерапрыемствы, накіраваныя на ўмацаванне іх фізічнага і маральнага здароўя, інтэлектуальнага развіцця і асобаснага станаўлення.
Задача забеспячэння эфектыўнага функцыянавання выхаваўчага працэсу ў суботні дзень з'яўляецца ў цяперашні час неад'емнай складнікам дзейнасці нашага ўстановы.
Пастаноўка праблемы
Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Мікелеўшчынскі вучэбна - педагагічны комплекс дзіцячы сад - сярэдняя школа» размешчана ў сельскай мясцовасці, выхаваўчая работа ў шосты школьны дзень мае пэўную спецыфіку, якая павінна ўлічвацца педагагічным калектывам.
Менш развітая ў параўнанні з горадам сацыякультурная інфраструктура аграгарадка (адсутнасць музеяў, тэатраў, выставачных залаў, спартыўных збудаванняў, недастатковае развіццё сеткі пазашкольных устаноў, бібліятэк і інш.) абмяжоўвае спектр дасугавай дзейнасці навучэнцаў і абумоўлівае спецыфіку выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень. Бо не сакрэт: дзіцяці падабаецца тая справа, якое ў яго лепш атрымліваецца, паколькі ў яго ёсць задаткі. Таму сельскай школе, нягледзячы на абмежаванасць наяўных у яе рэсурсаў, трэба імкнуцца да гарманічнай, мэтазгоднай арганізацыі разнастайных відаў дзейнасці, каб кожнае дзіця мела як мага больш магчымасцяў для развіцця, самасцвярджэння і самарэалізацыі.
Арганізацыя шостага школьнага дня ўспрымаецца педагагічным калектывам як складаны комплексны працэс, які закранае ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, бо яго эфектыўнасць напрамую залежыць ад калегіяльнага падыходу ў пабудове мадэлі дзейнасці, выпрацоўцы індывідуальнай, спецыфічнай формулы працы ў суботу.
Пры стварэнні і рэалізацыі ўласнай мадэлі арганізацыі дзейнасці вучняў у шосты школьны дзень перад педагагічным калектывам школы стаялі пытанні: Якой павінна быць наша субота? Як прыцягнуць максімальную колькасць вучняў у шосты школьны дзень? Як правільна яе напоўніць, каб кожны навучэнец знайшоў сабе занятак па душы?
Бо не сакрэт: дзіцяці падабаецца тая справа, якое ў яго лепш атрымліваецца і да яго ён імкнецца.
Таму наш праект «Лепшы дзень тыдня» накіраваны на арганізацыю разнастайных відаў дзейнасці, каб кожнае дзіця мела як мага больш магчымасцяў для развіцця, самасцвярджэння і самарэалізацыі.
МЭТА ПРАЕКТА
Фарміраванне адзінай выхаваўчай прасторы ў шосты школьны дзень, накіраванай на ўмацаванне фізічнага і маральнага здароўя, інтэлектуальнага развіцця і асабістага станаўлення навучэнцаў
ЗАДАЧЫ ПРАЕКТА
- Далучэнне навучэнцаў і законных прадстаўнікоў навучэнцаў да арганізаваных формаў вольнага часу ў рамках ўстановы адукацыі;
- прапаганда здаровага ладу жыцця, фарміраванне асабістай адказнасці за свае паводзіны;
- уцягванне вучняў у сістэму дадатковага адукацыі з мэтай забеспячэння самарэалізацыі асобы;
- каардынацыя сумеснай дзейнасці школы з сем'ямі, сельскім клубам, сельскай бібліятэкай;
-прыцягненне законных прадстаўнікоў непаўналетніх да сумеснай арганізацыі дасугавай дзейнасці, праца з бацькамі сем'яў, дзеці якіх знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы;
-забеспячэнне эфектыўнасці прафілактыкі супрацьпраўных паводзін навучэнцаў і моладзі, правапарушэнняў і іншых негатыўных з'яў за кошт арганізацыі максімальнай занятасці навучэнцаў.
Прынцыпы дзейнасці
Прынцып сатворчасці, які выяўляецца ў тым, што праграма ствараецца, развіваецца і рэалізуецца усімі яе ўдзельнікамі, якія ўзгадняюць свае каштоўнасныя арыентацыі, мэты ўзаемадзеяння, прыярытэтныя напрамкі дзейнасці, прасторы самарэалізацыі кожнага, спосабы дасягнення мэтаў.
Прынцып самавызначэння, які выяўляецца ў напрамку праграмавання на развіццё ў суб'ектаў выхаваўчага працэсу здольнасці праектаваць ўласную дзейнасць, фарміраванні ў іх патрэбы ў самаразвіцці, вопыту самарэалізацыі, гатоўнасці да выпрацоўкі ўласнай мадэлі свету, уласных праграм дзейнасці, да самастойнага прыняцця рашэнняў у сітуацыях выбару на карысць агульначалавечых каштоўнасцяў .
Прынцып стваральнай творчай дзейнасці, які выяўляецца ў арыентацыі на фарміраванне яе ўдзельнікаў пазітыўнага вопыту ўзаемадзеяння з навакольным светам, самарэалізацыі ў сацыяльна значнай творчай дзейнасці, у тым, што стварэнне ўмоў для самарэалізацыі асобы спалучаецца з сацыяльнай скіраванасцю стваральнай дзейнасці садружнасці дзяцей і дарослых.
Прынцып гуманізму, які выяўляецца ў арыентацыі на ідэал гарманічна развітай асобы як асобы, адоранай здольнасцю і патрэбай да самаразвіцця ў працэсе пастаяннага пошуку духоўных ідэалаў і іх увасаблення ў практыку.
Мэтавая група: навучэнцы, законныя прадстаўнікі вучняў, педагогі, соцыум.
Нарматыўна-прававая база
1. Рэкамендацыі па арганізацыі змястоўнага напаўнення шостага школьнага дня тыдня.
2. Актуальныя аспекты арганізацыі ідэалагічнай і выхаваўчай работы ў 2021/2022 навучальным годзе.
3. Метадычныя рэкамендацыі «Метадычныя аспекты ўдасканалення выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень»
4. Метадычныя рэкамендацыі «Арганізацыя выхаваўчай работы ва ўмовах пяцідзённага вучэбнага тыдня і шостага школьнага дня»
ТЭРМІНЫ РЭАЛІЗАЦЫІ: Верасень 2021 - жнівень 2022 гг.
МЕХАНІЗМ РЭАЛІЗАЦЫІ ПРАЕКТА
Рэалізацыя праекта прадугледжвае правядзенне калектыўных творчых спраў у працоўнай, пазнавальнай, спартыўнай, грамадскай, дасугавай і арганізатарскай дзейнасці, у рамках якіх будуць арганізаваны майстэрні, выставы, акцыі, сустрэчы, святы.
Асноўныя напрамкі выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень:
• грамадзянска-патрыятычнае выхаванне;
• падрыхтоўка да працы і выбару прафесіі;
• прафілактыка супрацьпраўных дзеянняў навучэнцаў;
• фізкультурна-аздараўленчая работа;
• праца з бацькамі.
Этапы рэалізацыі праекта
I.Падрыхтоўчы этап
Жнівень 2021 г.
1.Стварэнне творчай групы па рэалізацыі праекту «Лепшы дзень тыдня»
2.Умацаванне цеснага супрацоўніцтва бацькоў і школы
3. Вывучэнне метадычных рэкамендацый
4. Вывучэнне запытаў вучняў і бацькоў, іх інтарэсаў па арганізацыі работы ў шосты школьны дзень.
II. Асноўны
Верасень 2021 - май 2022 г.
1.Работа па напрамках праекта
2. Актыўны ўдзел прадстаўнікоў бацькоўскай грамадскасці ў мерапрыемствах праекта.
3.Удзел у раённых конкурсах згодна Праграмы Супрацоўніцтва
4. Фарміраванне выхаваўчага асяроддзя, адпаведнай арганізацыйна-педагагічным патрабаванням.
5. Вядзенне маніторынгу «Занятасць вучняў у шосты школьны дзень»
6. Размяшчэнне інфармацыі па рэалізацыі праекта на школьным інтэрнэт-сайце
III. Заключны
Чэрвень-жнівень 2022 г.
1.Фарміраванне банка сцэнарыяў і метадычных распрацовак па арганізацыі і правядзенні мерапрыемстваў у шосты дзень
2. Круглы стол «Поспехі і недахопы праекта»
Чакаемыя вынікі:
- павышэнне ўзроўню матывацыі, актыўнасці вучняў у шосты школьны дзень і, як следства, прыцягненне максімальнай колькасці дзяцей у працу школьнай суботы;
- змяншэнне фактараў рызыкі, якія прыводзяць да правапарушэнняў, злоўжыванне алкаголем, распаўсюджванню курэння ў падлеткавым асяроддзі;
- фарміраванне ў школьнікаў маральных якасцяў, уяўленняў пра агульначалавечыя каштоўнасці, здаровы лад жыцця;
- задавальненне разнастайных запытаў дзяцей.
Арганізацыя работы над праектам на падрыхтоўчым этапе
Формы работы з педагагічным калектывам школы
№ п/п |
Мерапрыемствы |
Срокі выканання |
Адказныя |
1. |
Анкетаванне педагогаў для стварэння творчай групы па рэалізацыі праекта |
Жнівень 2021 |
Намеснік дырэктара |
2. |
Стварэнне творчай групы |
жнівень |
Намеснік дырэктара |
3. |
Вывучэнне метадычных рэкамендацый па арганізацыі шостага школьнага дня |
жнівень |
Творчая група |
4. |
Стварэнне плана работы па рэалізацыі праекта (распрацоўваюцца асноўныя напрамкі дзейнасці ў межах праекта) |
жнівень |
Нам.дырэктар , кіраўнік творчай групы |
5. |
Устанаўленне сувязі з пазашкольнымі ўстановамі (па пытаннях занятасці школнікаў у суботу. Вывучэнне % занятасці. |
Жнівень 2021 |
Класныя кіраўнікі |
6. |
Вывучэнне выхаваўчага патэнцыялу супрацоўніцтва школы і соцыума |
жнівень |
Нам. дырэктара, кл.кіраўнікі |
7. |
Планаванне дзейнасці аб’яднанняў па інтарэсах ў шосты школьны дзень |
Верасень 2021 |
Нам.дырэктара, кл.кіраўнікі, педагогі дадатковай адукацыі |
Формы работы з бацькоўскай грамадскасцю
№ п/п |
Мерапрыемствы |
Срокі |
Адказныя |
1. |
Анкетаванне бацькоў «Арганізацыя выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень»(прылажэнне) |
верасень 2021 |
Класныя кіраўнікі |
2. |
Гутарка з бацькамі «Выхаваўчая сістэма работы школы ў шосты школьны дзень.Попыт і прапановы. |
верасень |
Нам. дырэктара, кл.кіраўнікі |
3. |
Фарміраванне бацькоўскага актыву для аказання дапамогі ў рэалізаццыі праекта |
верасень |
Нам. дырэктара, кл.кіраўнікі |
4. |
Правядзенне агульнашкольнага бацькоўскага сходу |
верасень |
Нам. дырэктара |
5. |
Удзел бацькоў у школьных мерапрыемствах |
На працягу года |
Кл.кіраўнікі |
Формы работы з вучнямі
№ п/п |
Мерапрыемствы |
Срокі |
Адказныя |
1. |
Анкетаванне вучняў «Арганізацыя выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень»(прылажэнне) |
верасень |
Кл.кіраўнікі |
2. |
Вывучэнне прапаноў навучэнцаў па арганізацыі шостага школьнага дня |
На працягу верасня 2021 |
Нам. дырэктара, кл.кіраўнікі |
3. |
Інфармаванне вучняў пра форму арганізацыі выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень |
На працягу верасня |
Нам. дырэктара, кл.кіраўнікі |
Асноўны этап
(верасень 2021 - май 2022 г.)
Мэта: арганізацыя выхаваўчай дзейнасці навучэнцаў па накірунках праекта
Сістэма мерапрыемстваў па рэалізацыі асноўнага этапа праекта
№ п/п |
Асноўныя напрамкі |
Мерапрыемствы |
Адказныя |
1. |
Грамадзянска- патрыятычны |
Правядзенне літаратурных конкурсаў, віктарын, інтэлектуальных гульняў; удзел у раённых мерапрыемствах, конкурсах; прагляд відэафільмаў; правядзенне мерапрыемстваў сумесна з бацькамі; супрацоўніцтва з ўстановамі культуры; наведванне музеяў раёна, вобласці; арганізацыя экскурсій па гарадам Беларусі; правядзенне паходаў |
Класныя кіраўнікі, нам. дырэктара |
2. |
Падрыхтоўка да працы і выбару прафесіі |
Правядзенне акцый «Ветэран жыве побач». «Абеліск», «Чысты двор»; «Цуды на Ражство»; правядзенне анкетавання сярод вучнящ 9,11 класаў; работацімураўскага і валанцёрскага атрадаў; правядзенне «Тыдня прафарыентацыі»; Правядзенне экскурсій на прадпрыемствы; сбор макулатуры, металалома; удзел у мерапрыемствах, прысвечаных да Дня Перамогі; работа аб'яднання па інтарэсах «Юныя інспектары дарожнага руху» |
Нам. дырэктара, класныя кіраўнікі, педаго сацыяльны |
3. |
Прафілактыка супрацьпраўных дзеянняў навучэнцаў |
Правядзенне ролевых гульняў; кансультацыі педагога сацыяльнага; правядзенне сумесных мерапрыемстваў з бацькамі; прафілактыка шкодных звычак (акцыі, калажы) |
|
4. |
Фізкультурна-аздараўленчая работа |
арганізацыя работы спартыўных аб'яднанняў па інтарэсах; правядзенне агульнашкольных Дзён здароўя (2-ая суббота месяца); арганізацыя спаборніцтв з бацькамі, з настаўнікамі па футболу, валейболу, шашках, шахматах; удзел у раённых спартыўных мерапрыемствах; работа спартыўнай залы; урокі здароўя |
Нам. дырэктара, педагогі дадатковай адукацыі, кл.кіраўнікі, |
5. |
Работа з законнымі прадстаўнікамі непаўналетніх |
Правядзенне групавых і індывідуальных кансультацый ; анкетаванне бацькоў; удзел у спартыўных і агульнашкольных мерапрыемствах |
Кл.кіраўнікі |