Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Проект шестого школьного дня "Мы выбираем здоровый образ жизни"

Дата: 23 октября 2017 в 18:14, Обновлено 28 октября 2021 в 20:46

Праект шостага школьнага дня

“Мы выбіраем здаровы лад жыцця”

Актуальнасць праекта

       На сённяшні дзень адной з важных задач, якія стаяць перад педагагічным калектывам нашай ўстановы адукацыі, з'яўляецца арганізацыя ідэалагічнай і выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень тыдня.

   З мэтай зніжэння вучэбнай нагрузкі вучняў, захаванне іх здароўя, стварэнне педагагічна мэтазгодных ўмоў для рэалізацыі іх здольнасцяў у свабодны ад вучобы дзень, установа адукацыі ажыццяўляе сваю вучэбную дзейнасць ва ўмовах пяцідзённага вучэбнага тыдня. У шосты школьны дзень тыдня навучэнцам прапануюцца разнастайныя мерапрыемствы, накіраваныя на ўмацаванне іх фізічнага і маральнага здароўя, інтэлектуальнага развіцця і асобаснага станаўлення.

   Задача забеспячэння эфектыўнага функцыянавання выхаваўчага працэсу ў суботні дзень з'яўляецца ў цяперашні час неад'емнай складнікам дзейнасці нашага ўстановы.

Пастаноўка праблемы

    Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Мікелеўшчынскі вучэбна - педагагічны комплекс дзіцячы сад - сярэдняя школа» размешчана ў сельскай мясцовасці, выхаваўчая работа ў шосты школьны дзень мае пэўную спецыфіку, якая павінна ўлічвацца педагагічным калектывам.

    Менш развітая ў параўнанні з горадам сацыякультурная інфраструктура аграгарадка (адсутнасць  музеяў, тэатраў, выставачных залаў, спартыўных збудаванняў, недастатковае развіццё сеткі пазашкольных устаноў, бібліятэк і інш.) абмяжоўвае спектр дасугавай дзейнасці навучэнцаў і абумоўлівае спецыфіку выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень. Бо не сакрэт: дзіцяці падабаецца тая справа, якое ў яго лепш атрымліваецца, паколькі ў яго ёсць задаткі. Таму сельскай школе, нягледзячы на ​​абмежаванасць наяўных у яе рэсурсаў, трэба імкнуцца да гарманічнай, мэтазгоднай арганізацыі разнастайных відаў дзейнасці, каб кожнае дзіця мела як мага больш магчымасцяў для развіцця, самасцвярджэння і самарэалізацыі.

    Арганізацыя шостага школьнага дня ўспрымаецца педагагічным калектывам як складаны комплексны працэс, які закранае ўсіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, бо яго эфектыўнасць напрамую залежыць ад калегіяльнага падыходу ў пабудове мадэлі дзейнасці, выпрацоўцы індывідуальнай, спецыфічнай формулы працы ў суботу.

     Пры стварэнні і рэалізацыі ўласнай мадэлі арганізацыі дзейнасці вучняў у шосты школьны дзень перад педагагічным калектывам школы стаялі пытанні: Якой павінна быць наша субота? Як прыцягнуць максімальную колькасць вучняў у шосты школьны дзень? Як правільна яе напоўніць, каб кожны навучэнец знайшоў сабе занятак па душы?

    Бо не сакрэт: дзіцяці падабаецца тая справа, якое ў яго лепш атрымліваецца і да яго ён імкнецца.

    Таму наш праект «Лепшы дзень тыдня» накіраваны на арганізацыю разнастайных відаў дзейнасці, каб кожнае дзіця мела  як мага больш магчымасцяў для развіцця, самасцвярджэння і самарэалізацыі.

МЭТА ПРАЕКТА

    Фарміраванне адзінай выхаваўчай прасторы ў шосты школьны дзень, накіраванай на ўмацаванне фізічнага і маральнага здароўя, інтэлектуальнага развіцця і асабістага станаўлення навучэнцаў

ЗАДАЧЫ ПРАЕКТА

- Далучэнне навучэнцаў  і законных прадстаўнікоў навучэнцаў да арганізаваных формаў  вольнага часу ў рамках ўстановы адукацыі;

- прапаганда здаровага ладу жыцця, фарміраванне асабістай адказнасці за свае паводзіны;

- уцягванне вучняў у сістэму дадатковага адукацыі з мэтай забеспячэння самарэалізацыі асобы;

- каардынацыя сумеснай дзейнасці школы з сем'ямі, сельскім клубам, сельскай бібліятэкай;

-прыцягненне  законных прадстаўнікоў непаўналетніх да сумеснай арганізацыі дасугавай дзейнасці, праца з бацькамі сем'яў, дзеці якіх знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы;

-забеспячэнне эфектыўнасці прафілактыкі супрацьпраўных паводзін навучэнцаў і моладзі, правапарушэнняў і іншых негатыўных з'яў за кошт арганізацыі максімальнай занятасці навучэнцаў.

Прынцыпы дзейнасці

Прынцып сатворчасці, які выяўляецца ў тым, што праграма ствараецца, развіваецца і рэалізуецца усімі яе ўдзельнікамі, якія ўзгадняюць свае каштоўнасныя арыентацыі, мэты ўзаемадзеяння, прыярытэтныя напрамкі дзейнасці, прасторы самарэалізацыі кожнага, спосабы дасягнення мэтаў.

Прынцып самавызначэння, які выяўляецца ў напрамку праграмавання на развіццё ў суб'ектаў выхаваўчага працэсу здольнасці праектаваць ўласную дзейнасць, фарміраванні ў іх патрэбы ў самаразвіцці, вопыту самарэалізацыі, гатоўнасці да выпрацоўкі ўласнай мадэлі свету, уласных праграм дзейнасці, да самастойнага прыняцця рашэнняў у сітуацыях выбару на карысць агульначалавечых каштоўнасцяў .

Прынцып стваральнай творчай дзейнасці, які выяўляецца ў арыентацыі на фарміраванне яе ўдзельнікаў пазітыўнага вопыту ўзаемадзеяння з навакольным светам, самарэалізацыі ў сацыяльна значнай творчай дзейнасці, у тым, што стварэнне ўмоў для самарэалізацыі асобы спалучаецца з сацыяльнай скіраванасцю стваральнай дзейнасці садружнасці дзяцей і дарослых.

Прынцып гуманізму, які выяўляецца ў арыентацыі на ідэал гарманічна развітай асобы як асобы, адоранай  здольнасцю і патрэбай да самаразвіцця ў працэсе пастаяннага пошуку духоўных ідэалаў і іх увасаблення ў практыку.

Мэтавая група: навучэнцы, законныя прадстаўнікі вучняў, педагогі, соцыум.

Нарматыўна-прававая база

1. Рэкамендацыі па арганізацыі змястоўнага напаўнення шостага школьнага дня тыдня.

2. Актуальныя аспекты арганізацыі ідэалагічнай і выхаваўчай работы ў 2021/2022 навучальным годзе.

3. Метадычныя рэкамендацыі «Метадычныя аспекты ўдасканалення выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень»

4. Метадычныя рэкамендацыі «Арганізацыя выхаваўчай работы ва ўмовах пяцідзённага вучэбнага тыдня і шостага школьнага дня»

ТЭРМІНЫ РЭАЛІЗАЦЫІ: Верасень 2021 - жнівень 2022 гг.

МЕХАНІЗМ РЭАЛІЗАЦЫІ ПРАЕКТА

      Рэалізацыя праекта прадугледжвае правядзенне калектыўных творчых спраў у працоўнай, пазнавальнай, спартыўнай, грамадскай, дасугавай і арганізатарскай дзейнасці, у рамках якіх будуць арганізаваны майстэрні, выставы, акцыі, сустрэчы, святы.

Асноўныя напрамкі выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень:

• грамадзянска-патрыятычнае выхаванне;

• падрыхтоўка да працы і выбару прафесіі;

• прафілактыка супрацьпраўных дзеянняў навучэнцаў;

• фізкультурна-аздараўленчая работа;

• праца з бацькамі.

Этапы рэалізацыі праекта

I.Падрыхтоўчы  этап

Жнівень 2021 г.

1.Стварэнне  творчай групы па рэалізацыі праекту «Лепшы дзень тыдня»

2.Умацаванне цеснага супрацоўніцтва бацькоў і школы

3. Вывучэнне метадычных рэкамендацый

4. Вывучэнне запытаў вучняў і бацькоў, іх інтарэсаў па арганізацыі работы ў шосты школьны дзень.

II. Асноўны

Верасень 2021 - май 2022 г.

1.Работа па напрамках праекта

2. Актыўны ўдзел прадстаўнікоў бацькоўскай грамадскасці ў мерапрыемствах праекта.

3.Удзел  у раённых конкурсах згодна Праграмы Супрацоўніцтва

4. Фарміраванне выхаваўчага асяроддзя, адпаведнай арганізацыйна-педагагічным патрабаванням.

5. Вядзенне маніторынгу «Занятасць вучняў у шосты школьны дзень»

6. Размяшчэнне інфармацыі па рэалізацыі праекта на школьным інтэрнэт-сайце

III. Заключны

 Чэрвень-жнівень 2022 г.

 1.Фарміраванне банка сцэнарыяў і метадычных распрацовак па арганізацыі і правядзенні мерапрыемстваў у шосты дзень

2. Круглы стол «Поспехі і недахопы праекта»

Чакаемыя вынікі:

 - павышэнне ўзроўню матывацыі, актыўнасці вучняў у шосты школьны дзень і, як следства, прыцягненне максімальнай колькасці дзяцей у працу школьнай суботы;

- змяншэнне фактараў рызыкі, якія прыводзяць да правапарушэнняў, злоўжыванне алкаголем, распаўсюджванню курэння ў падлеткавым асяроддзі;

- фарміраванне ў школьнікаў маральных якасцяў, уяўленняў пра агульначалавечыя каштоўнасці, здаровы лад жыцця;

- задавальненне разнастайных запытаў дзяцей.

Арганізацыя работы над праектам на падрыхтоўчым этапе

Формы работы з педагагічным калектывам школы

№ п/п

Мерапрыемствы

Срокі выканання

Адказныя

1.

Анкетаванне педагогаў для стварэння творчай групы па рэалізацыі праекта

Жнівень 2021

Намеснік дырэктара 

2.

Стварэнне творчай групы

жнівень

Намеснік дырэктара 

3.

Вывучэнне метадычных рэкамендацый па арганізацыі шостага школьнага дня

жнівень

Творчая група

4.

Стварэнне плана работы па рэалізацыі праекта (распрацоўваюцца асноўныя напрамкі дзейнасці ў межах праекта)

жнівень

Нам.дырэктар , кіраўнік творчай групы

5.

Устанаўленне сувязі з пазашкольнымі ўстановамі (па пытаннях занятасці школнікаў у  суботу. Вывучэнне % занятасці.

Жнівень 2021

 Класныя кіраўнікі

6.

Вывучэнне выхаваўчага патэнцыялу супрацоўніцтва школы і соцыума

жнівень

Нам. дырэктара, кл.кіраўнікі

7.

Планаванне дзейнасці аб’яднанняў па інтарэсах ў шосты школьны дзень

Верасень 2021

Нам.дырэктара,  кл.кіраўнікі, педагогі дадатковай адукацыі

Формы работы з бацькоўскай грамадскасцю

№ п/п

Мерапрыемствы

Срокі

Адказныя

1.

Анкетаванне бацькоў «Арганізацыя выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень»(прылажэнне)

верасень 2021

Класныя кіраўнікі

2.

Гутарка з бацькамі «Выхаваўчая сістэма работы школы ў шосты школьны дзень.Попыт і прапановы.

верасень

Нам. дырэктара, кл.кіраўнікі

3.

Фарміраванне бацькоўскага актыву для аказання дапамогі ў рэалізаццыі праекта

верасень

Нам. дырэктара, кл.кіраўнікі

4.

Правядзенне агульнашкольнага бацькоўскага сходу

верасень

Нам. дырэктара 

5.

Удзел бацькоў у школьных мерапрыемствах

На працягу года

Кл.кіраўнікі

Формы работы з вучнямі

№ п/п

Мерапрыемствы

Срокі

Адказныя

1.

Анкетаванне вучняў «Арганізацыя выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень»(прылажэнне)

верасень

Кл.кіраўнікі

2.

Вывучэнне прапаноў навучэнцаў па арганізацыі шостага школьнага дня

На працягу верасня 2021

Нам. дырэктара, кл.кіраўнікі

3.

Інфармаванне вучняў пра форму арганізацыі выхаваўчай работы ў шосты школьны дзень

На працягу верасня

Нам. дырэктара, кл.кіраўнікі

Асноўны этап

(верасень 2021 - май 2022 г.)

Мэта:  арганізацыя выхаваўчай дзейнасці навучэнцаў па накірунках праекта 

       

 Сістэма мерапрыемстваў па рэалізацыі асноўнага этапа праекта 

№ п/п

Асноўныя напрамкі

Мерапрыемствы

Адказныя

1.

Грамадзянска- патрыятычны

Правядзенне літаратурных конкурсаў, віктарын, інтэлектуальных гульняў;

удзел у раённых мерапрыемствах, конкурсах;

прагляд відэафільмаў;

правядзенне мерапрыемстваў сумесна з бацькамі;

супрацоўніцтва з ўстановамі культуры;

наведванне музеяў раёна, вобласці;

арганізацыя экскурсій па гарадам Беларусі;

правядзенне паходаў

Класныя кіраўнікі, нам. дырэктара 

2.

Падрыхтоўка да працы і выбару прафесіі

Правядзенне акцый «Ветэран жыве побач». «Абеліск», «Чысты двор»; «Цуды на Ражство»;

правядзенне анкетавання сярод вучнящ 9,11 класаў;

работацімураўскага і валанцёрскага атрадаў;

правядзенне «Тыдня прафарыентацыі»;

Правядзенне экскурсій на прадпрыемствы;

сбор макулатуры, металалома;

удзел у мерапрыемствах, прысвечаных  да Дня Перамогі;

работа аб'яднання па інтарэсах «Юныя інспектары дарожнага руху»

Нам. дырэктара, класныя кіраўнікі, педаго сацыяльны

3.

Прафілактыка супрацьпраўных дзеянняў навучэнцаў

Правядзенне ролевых гульняў;

кансультацыі педагога сацыяльнага;

правядзенне сумесных мерапрыемстваў з бацькамі;

прафілактыка шкодных звычак (акцыі, калажы)

4.

Фізкультурна-аздараўленчая работа

арганізацыя работы спартыўных аб'яднанняў  па інтарэсах;

правядзенне агульнашкольных Дзён здароўя (2-ая суббота месяца);

арганізацыя спаборніцтв з бацькамі, з настаўнікамі  па футболу, валейболу, шашках, шахматах;

удзел у раённых спартыўных мерапрыемствах;

работа спартыўнай залы;

урокі здароўя

Нам. дырэктара, педагогі дадатковай адукацыі, кл.кіраўнікі,

5.

Работа з законнымі прадстаўнікамі непаўналетніх

Правядзенне групавых і індывідуальных кансультацый ;

анкетаванне бацькоў;

удзел у спартыўных і агульнашкольных мерапрыемствах

Кл.кіраўнікі

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.